ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI
Proiectul „Stagii de practică pentru viitorii profesioniști din domeniul Media – MEDIASTART”, contract POCU/626/6/13/132652, include următoarele activități:
- Activitatea 1: Sprijinirea încheierii unor parteneriate sustenabile cu sectorul privat pentru facilitarea tranziției de la educație la un loc de muncă prin instituirea unui sistem funcțional de stagii de practică
- A.1.1 Derularea unei campanii de informare în mediul universitar în vederea recrutării și selecției grupului țintă.
- A.1.2 Organizarea, planificarea și derularea stagiilor de practică la angajatori, conform Legii 258/2007.
- Activitatea 2: Consiliere și orientare profesională pentru studenți
- A.2.1 Consiliere și orientare profesională pentru studenți
- Activitatea 3: Dezvoltare de parteneriate între mediul universitar și reprezentanții mediului economic pentru facilitarea accesului studenților la stagii de pregătire practică.
- A.3.1 Dezvoltare de parteneriate între mediul universitar și reprezentanții mediului economic pentru facilitarea accesului studenților la stagii de pregătire practică
- Activitatea 4: Activitatea de management de proiect
- A.4.1 Activitatea de management de proiect
- A.5 Activitatea indirectă - suport pentru Managerul de proiect
Printre rezultatele aşteptate ale proiectului, se numără:
- o metodologie de selecție a grupului țintă elaborată
- 1 plan de comunicare și informare elaborat;
- 4 evenimente de informare/selecție grup țintă derulate în instituții de învățământ din regiunile Sud-Muntenia, Centru, Sud Est, Sud Vest Oltenia
- 322 dosare de candidatură ale grupului țintă completate (30% femei; 33 studenți din mediul rural);
- minim 2 contracte-cadru de colaborare încheiate cu alte Universități pentru recrutare de grup țintă și organizare de stagii de practică;
- 322 Convenții de practică tripartite semnate –pentru fiecare student;
- un set de proceduri/ instrumente elaborate pentru monitorizarea și coordonarea stagiarilor pe parcursul perioadei de practică și după finalizarea acesteia;
- ghid tutore elaborat;
- grupe de studenți realizate pentru stagiile de practică organizate și derulate atât la nivelul Beneficiarului cât și la alți angajatori din regiunile de implementare (în medie vor fi grupați 2 studenți la un tutore și tot în medie vor intra simultan în practică un nr. între 12-16 studenți);
- 322 Rapoarte de evaluare psihologică;
- 322 Proiecte profesionale de integrare pe piață muncii și Planuri de acțiune asociate;
- 322 Fișe individuale de consiliere profesională;
- o baza de date cu agenți economici interesați;
- minim 5 parteneriate noi încheiate și semnate tip acord sau convenții cadru cu alți angajatori;
- o rețea înființată și activă pentru sprijinirea implementării sistemului de info coordonare;
- 4 ateliere de lucru de o zi cu o medie de 15 participanți/atelier de lucru organizat;
- acorduri de aderare la rețea.